werken op de creche en helpen met het huiswerk

23 april 2010 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal,

Ja daar ben ik weer. En ik heb ook nog enkele foto's geplaatst. Heb deze week 3dagen gewerkt bij de creche en een dag een middag gewerkt en de kinderen geholpen met rekenen en Schrijven. Best pittig soms als je dat zelf al jaren niet meer gedaan hebt.Verder ben ik veel thuis gebleven. Dinsdagavond nog even naar de karaokebar geweest maar dar was op een gegven moment ruzie, dus de tent ging dicht. De volgende dag zijn degene alletwee ontslagen. Vandaag heb ik een dagje vrij watn de meeste vrijwilligers werken 1 of 2 dagen minder. Daarom heb ik besloten dat ik af en toe vrijneem en soms gewoon 5 dagen werk.

Vanavond weer salsales , 4 mei examen. Weet nog niet of ik daarna doorga, want ik heb begrepen dat ik hier ook zumba kan gaan doen en dat vind ik toch ook wel heel leuk, omdat ik dat in Leunen ook doe. En ik denk dat ik vanavond wel weer ga stappen, zaterdag vast ook wel.Al weet ik nog niet waarheen.  Zondag gaat Ayan me de historische bezienswaardigheden hier in Paramaribo laten zien. Komende week gaan we maanag en woensdagmiddag werken, dan hebben we ook meer tijd voro de kinderen die huiswerkbegeleiding nodig hebben.En de dinsdag en donderdag dan vanaf 900 uur. En vrijdags denk ik dat ik dan meestal ook vroeg 900 uur begin.

Het is wel leuk hier maar af en toe ook wel stil. De 2 meiden die er al zaten, waren tegelijk hier en hebben toch al een band opgebouwd. En dan wil ik er ook niet steeds als 3e wiel bijhangen. Wil mijn eigen dingen eigenlijk gaan doen maar dat is hier 's avonds wel net iets lastiger als thuis in Venray. je pakt je auto en bent weg of je gaat tevoet naar het centrum. Maar dat is hier de avond niet echt aan te raden.  Dan moet je een taxi nemen. Maar daarom denk ik ook over de Zumba, is dan toch even weer een verzetje. Maar gisteravond zijn we door Jorn uitgenodigd om mee te gaan eten bij zusen zo. Omdat hij zeterdag weer naar Nederland vertrekt. Jorn is ook een huisgenoot van ons.Ik weet niet zeker of ikdat al gemeld had. tot de volgende keer weer!

Lie

1. Petra:
    Ha Rianne,
    Wat een leuke foto's !
    groetjes Petra
  2. Angelique:
    23 april 2010
    ziet er wel mooi uit daar.Groot gelijk dat je er ook meteen vakantie van maakt

Groetjes Angelique
  3. Marjo Hendrix:
    23 april 2010
    Klinkt allemaal goed. Maarreh, Zumba in Suriname ;-)
    Dat kan eigenlijk niet, he! Grapje, je moet zelf doen wat je leuk vindt.
    Is wel lastiger als je als nieuwe persoon bij mensen zit die daar al langer zitten, maar dat gaat je vast wel lukken.

Veel plezier met het werken en natuurlijk geniet ook van het land en de cultuur.

Groetjes
    Marjo
  4. Joke:
    Hoi Rianne,
    Leuk om je zo te volgen, heb je al mooie vogels gezien! Wij gaan dit jaar definitief naar Botswana dat ander doen wij over een paar jaar wel. Dit leek ons toch leuker, wij zitten al die tijd in de natuur. Je moet maar eens kijken bij Tongasabi de 20 dagen reis naar Botswana.
    Liefs uit Friesland
  5. Gertie:
    Heey Rianne.
    Leuk om weer een berichtje van je te lezen.
    En leuk dat je daar met zumba en salsa bezig bent.
    ik lees het al je zit daar niet stil.
    Geniet er van. Trouwens hier komt het mooie weer ook langzaam op gang.
    Tot de volgende.
    Groetjes Gertie.
  6. Gerlinde:
    Hoi Rianne,

Leuk om je zo te volgen,geniet er maar van
    Het is hier mooi weer vandaag, maar vast niet zo
    warm als daar. Veel plezier met salsa en zumba
    groetjes Gerlinde
  7. marieke:
    25 april 2010
    Hoi Rian,
    Ik las van de ruzie in de bar, en dat herinnert me weer aan mijn vriendin Sherida Edam. Ze komt uit paramaribo. toen we een keer samen op stap gingen in Bergen op Zoom, wilde ze niet mee naar de cafees, zij had geleerd dat het daar onveilig was. Ze koos hele sjieke terrassen uit of snackbars. Ik zei tegen haar dat je bij ons beter in een café kunt zijn dan in een snackbar rondhangen. Zo zie je dat het een wereld van verschil is.
    Veel plezier verder en misschien krijg je wel weer een nieuwe huisgenoot.
    groetjes Marieke
  8. Mia:
    25 april 2010
    Hoi Rianne,
    wat een leuke foto's,fijn dat we toch horen wat jij zo allemaal doet,je had nog gebeld met Pap en Mam,dat vinden ze ook erg fijn om wat van jou te horen,geniet van het werk,maar ook van je vrije tijd,groetjes Mia