Een week Paramaribo

12 april 2010 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal,

Hoe is het daar bij jullie, begint het weer een beetje te komen. Hier in Paramaribo is het warm, vaak over de 30 graden, gisteren iets minder omdat het toen heel veel geregent heeft. Ik heb ondertussen 2 salsalessen gehad, morgen is les 3.Ik vermaak me hier prima maar heb nog niet gewerkt. Het is hier allemaal wat moeilijker om zich aan de afspraken te houden. Eerst zou ik vrijdag daar met de bus heen gaan en het een en ander bespreken, maar uiteindelijk ging dat weer niet door omdat Wyboo andere dingen te doen had. Vandaag was dat weer zo maar nu heeft hij zijn moeder vandaag gevraagd om met mij mee te gaan met de bus naar het tehuis, Nos Kasita. Het is er wel allemaal veel armoediger, veel erger als wat ik in een snelle blik bij Arya dewaker gezien heb, waar Jellien werkt. Ik moet mijn haren ook goed opsteken en veel haarlak gebruiken want de kinderen hebben soms wel luizen, en die zijn niet zo dol op haarlak blijkbaar. Verder begin ik er morgen om 900 uur en denk maar dat ik de bus rond 815 neem, weet niet om het 's morgensvroeg drukker is.

Afgelopen week heb ik dus veel in ons huis doorgebracht en wat rond gelopen door het centrum.  's avonds zijn we vaak ergens gaan eten, al zijn we vanavond van plan om gezamelijk spaghetti te maken. Ik ben afgelopen week ook eens rond gaan kijken voor wat boekingen voor mijn laatste 2 weken dat ik wil reizen door Suriname. Ben bij Acces travel  geweest (Rens nog bedankt hier voor!) en heb een aardige planning gemaakt. Ze belt me nog als ze wat boekingen heeft kunnen regelen, maar Galibi ging vast en zeker lukken omdat in deze periode de hele grote schildpadden daar komen om eieren te leggen.

Van woensdag tm zaterdag waren hier ook de avondvierdaagse, maar dat is hier echt heel anders als bij ons. Vrolijke muziek en de mensen lopen niet alleen rond de 60 km ze doen dit half dansend en scharend met de kont. Hou dat maar eens vol op zo'n afstand en dan 4 dagen (Irene en  Marjo, misschien iets voor jullie?)

Ik heb ook contact opgezocht met Ayan, de broer van Erwin (voor de niet nelipakkers: een collega die afkomstig is uit Suriname). Heel leuk, want ik heb afgelopen zaterdag met hem afgesproken. Jellien, Anniek en Ik hadden gegeten bij Amarantus een restaurant waar de karaokebar bij hoort. Hij is daar heengekomen en we hebben echt heel gezellig gekletst. Erwin: Hij lijkt wel op je, ook op je  reacties e.d. Daarna zijn we met hem naar Torica gegaan daar moest Rodney optreden ,die altijd in de karaokebar zingt. Anniek en Jellien hadden een spandoek gemaakt met :Rodney is the best. Hij vond het echt heel leuk dat wij er waren. Hierna ging Ayan terug naar Starzz waar  zijn vrienden/collega waren en zijn wij terug gegaan naar amarantus. Al metal toch een paar uur met elkaar gesproken, en we spreken elkaar vast nog wel. Hij zou ons wel een keer meenemen naar de colakreek.

Ik zit nu momenteel in een internetcafe en kan niet zo snel zien waar ik het kabeltje van de camera of de geheugenkaart in kan steken dus je houdt nog enkele foto's van mij tegoed. Dan moet ik weer op zoek naar een ander pc waar dat wel op zit, maar dan zal ik ze plaatsen.

Liefs, Rianne

1. Lily:
    Hoi Rianne,
    Ik dacht je hebt al een weekje hard werken achter de rug,maar dit is natuurlijk ook wel lekker!
    Hier is het weer ver onder de 30 graden....nl maar 10 graden met een stevige wind.
    Tot de volgende keer!!
    Groetjes Lily.
  2. Truus jansen:
    Hoi Rianne
    Leuk weer wat van je te horen kijk er elke keer naar uit .
    Ik zou zeggen werk ze morgen en geniet van alle leuks daar.
    Liefs Truus
  3. Gerlinde:
    hoi Rianne,

Leuk zeg,veel succes met werken in het tehuis

Groetjes Gerlinde
  4. Joke:
    Hoi Rianne,
    Heftig zo te lezen dat kindertehuis, hoop dat je veel voor de kinderen kunt betekenen. Ach en wat zijn luizen ook daar kom je overheen, in Nederland hebben ook genoeg kinderen luizen. Daar heb je zelfs luizenmoeders voor! Geert en ik gaan niet de geplande reis doen zoals het er nu uitziet wordt het Botswana!
    Veel werkplezier, vooral genieten en pas goed op jezelf.
    Liefs Geert en Joke
  5. marieke:
    12 april 2010
    Klink allemaal als een leuke vakantie, jij kent de surinamers straks veel beter!
    Ik ben benieuwd hoe je werk bevalt.
  6. Gertie:
    Heey Rianne.
    Het is zo wel echt een vakantie.
    En wat leuk dat je die broer van Erwin hebt ontmoet.
    Veel succes morgen bij de kinderen.
    En tot je volgende berichtje.

Groetjes uit het koude Venray,
    Gertie.
  7. ilonka manders:
    hoi rianne

leuk om te horen dat je het naar je zin hebt,
    ik hoop dat je het werken leuk gaat vinden, het zal zeker niet meevallen.
    en echt leuk dat je contact hebt met de broer van erwin.
    ik zou zeggen werkze morgen en ik wacht met spanning op je volgende verhaal.

groetjes ilonka
  8. Ed en Henriette:
    12 april 2010
    Ha Rianne, hard werken dus, haha. Ik begrijp dat al je energie in de salsa-lessen opgaat. Ik heb hem in Cuba nog 'gedanst' op de Molocon. Verwacht echter dat jij hem al beter kunt. Veel plezier daar nog.
  9. Marjo Hendrix:
    14 april 2010
    Zo en gauw eens aan het werk, want volgens mij is het niet zo hard werken als bij nelipak....grapje.
    Zal af en toe wel heftig zijn waar je werkt.
    Maar je krijgt er natuurlijk wel weer een super ervaring voor terug.

Klinkt in ieder geval goed.
    Ik neem aan dat we, als je terug bent, wel een keertje een salsa-toegifte zien. Kunnen we je inhuren voor de feestavond?

Ps, die 4-daagse sla ik denk ik maar over.

Veel plezier nog!
  10. Jeanne Funcken:
    15 april 2010
    Hoi Rianne,
    Ja ik vind het maar knap zo in je eentje waar je niemand kent.
    Straks maar veel vertellen wat je allemaal hebt meegemaakt als je trug bent. Gisteren met Mariëtte, Annie en Agnes naar Kevelaer geweest.
    Rianne ik wens je een geweldige tijd daar zorg in ieder geval dat je de Salsa onder de knie krijgt.
    Groetjes,
    JEANNE
  11. katrien:
    30 april 2010
    Hoi Rianne,
    Ik ben Katrien een studente die op het moment ook in paramaribo verblijft. Wij zijn opzoek naar een karaokebar. Zou je ons het adres van dat restaurant eens kunnen geven of mocht je nog een andere aanrader weten. Heel veel groetjes en nog veel plezier Groetjes