effe een kort berichtje

7 april 2010 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal,

Ben hier nu een paar dagen maar heb nog niet gewerkt. Wel al een beetje wegwijs in Paramaribo, het centrum.Vanmiddag gaan we een kijkje nemen bij het tehuis waar ik kom te werken en dan hoor ik ook wat meer hoe en wat en wanneer ik moet beginnen. Wel zijn we niks verplicht en als we vrij willen voor een dagje weg dan kan dat gemakkelijk, want je bent er tenslotte vrijwillig.Het schijnt 6 km verderop te liggen maar voor mijn huisje ligt een bushalte waar ik op kan stappen en daarna nog 3 minuten moet lopen naar het tehuis. Het tehuis zelf heeft 95 kinderen, heel groot dus want Bij Arya dewaker waar jellien, mijn kamergenoten werkt zijn het er heel wat minder.Zit nu even op het kantoor van Wyboo achter de pc en nu had ik ook nog even tijd om rustig een verhaaltje te doen.

Maandag hebben we niet zo veel gedaan wat uitgerust en 's middags wat rondgelopen door het  centrum, op mijn slippers, en dat had ik beter niet kunnen doen. Ik zit nu met flink wat blaren op mijn voeten, maar mijn teva's lopen dan nog wel aardig nu.Maandagavond hebben we bij de lindeboom gegeten en daar hoorden we dat ze daar ook salsales geven. we gaan nu dinsdags en vrijdags een uurtje salsa dansen, kei leuk.

Daarna zijn we nog wat gaan drinken bij een karaokebarretje, wel een gezellig kroegje.Het is heel gezellig hier, maar ik merk dat ik nog wel ff met wennen. De anderen zitten hier al wat langer.Foto's kan ik er nog niet opzetten, omdat ik momenteel nog niet zoveel dingen gezien hebben, buiten het centrum zelf. En ook het huisje moet ik nog op foto zetten, maaroverdag is het buiten zo druk op straat dat ik de buitenkant er ook niet op kan zetten. Maar dat volgt nog allemaal, want ik heb nog tijd genoe om foto's te plaatsen.

Ik ga voor nu weer stoppen tot over een paar dagen.    Liefs, Rianne

1. Truus jansen:
    7 april 2010
    hartstikke mooi dat je het naar je zin hebt daar en kijk uit naar de fotos.
    groetjes uit venray
  2. Gertie:
    7 april 2010
    Heey Rianne.

Zo als ik lees zit je niet stil daar.
    En ook nog aan het salsa dansen, je bent ook van alle markten thuis.
    Nou ik hoor het wel weer in je volgende berichtje.
    Doe ze de groeten daar, en veel plezier.
    Groetjes Gertie.
  3. Marjo Hendrix:
    10 april 2010
    Ha die Rianne,

Je avontuur is begonnen. Heel wat anders dan een 'standaard' vakantie lijkt me.
    Nog meer avontuur en salsa lessen? Begint toch al stiekem in te burgeren.

Veel plezier!!
    Marjo
  4. GERDA:
    12 april 2010
    Hallo Rianne.
    Je hebt het gelukkig naar je zin.En salsadansen is ook leuk.Geniet maar ff voor je echte werk begint.Respect dat je dit allemaal doet.
    Groetjes uit Venray.....