vanuit Paramaribo

5 april 2010 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal,

Ja, hier is dan mijn eerste bericht vanuit Paramaribo.En het is hier warm. Heeft wel veel geregent vannacht en vanmorgen naar nu is het warm en benauwd, dat is even wennen.Ik ben gistermorgen   al heel vroeg vertrokken om 4.40 uur stond de taxi al voor mijn deur, was daarom wel al vroeg op schiphol want er was geen kip op de weg. Om iets over 700 stond ik dus al ingecheckt en kon ik taxfree gaan shoppen. Vervolgens bij het vliegtuig konden we om 9.30 boarden.Om iets over 1100 zijn we dan ook vertrokken, en stond ik 1545 op Zanderij, en met de koffers viel het reuze mee, veel lastiger was het op de weg van het vliegveld naar het guesthouse. Ene lange rij langzaamrijdend verkeer van auto's. Bij het guesthouse stond Wyboo samen met Jellien en Anniek bij de deur.Ik kreeg binnen eerst allerlei uitleg en werd mij  mijn kamer getoond. Heb hier echter pas laat liggen slapen eerst op de bank, omdat de stank in die kamer niet te harden was. Ze hadden er een gaatje dichtgemaakt waar schuinbaar een muis door naar binnen was gekomen. Nou schrikt dat mij totaal niet af, maar die stank van dat spul wel.

Daarna zijn we nog met z'n vieren naar het centrum gegaan. De meiden waren die middag met de kinderen van het tehuis van Arya dewaker waar Jellien werkt, naar de zoo geweest en daarvoor hadden ze een lunchpakket meegekregen. (het tehuis waar ik in eerst instantie zou komen, volgens Jellien, zaten er ook al genoeg mensen voor het werk)Hier zat echter veel te veel vlees bij wat die hindoestaanse kinderen niet mochten hebben,met het vervolg dat ze heel veel broodjes over hadden.Tja en opm dat nou weg te gooien, das nou ook weer zonde, dus werden die in het centrum uitgedeeld aan alle zwervers. Nu zaten er vandaag echter niet zoveel, dus voordat ze uitgedeeld hadden dat duurde zijn tijd. Met pasen hebben ze waarschijnlijk in de kerken ook het een en ander van eten aangeboden gekregen, vandaar.. En de een is er blij mee en zegt:god bless you en de ander zegt amper bedankt.Ook was er al een meteen een nieuwe foundation hiervoor opgericht, De wyboo foundation, haha. Op een terrasje zijn we daarna een Parbo biertje gaan drinken en daarbij kreeg ik mijn eerste surinaamse sateetjes en bakabana(gebakken banaan in deeg)Best wel lekker hoor!

Vanmiddag zouden we met Wyboo ook nog ergens heengaan, maar de meiden hennen hen zo langzamerhand en het kan goed zijn dat het niet doorgaat, of spontaan ergens anders heen. We zullen het wel zien, maken ons maar niet druk . Want je moet hier toch vooral leren geduld te hebben en af te wachten.Ga vanmiddag ook nog even het huisje en andere dingen op de foto zetten dan probeer ik die volgende keer toe te voegen. Hier is het nu  trouwens bijna 1330 uur, en bij jullie 1830 uur.

Tot de volgende keer, liefs Rianne.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mia:
    Hoi Rianne.
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad,en dat je al je huisgenoten ontmoet hebt,het is toch allemaal wel spannend.Fijn dat je al naar huis gebeld hebt,wij zijn Maandagmiddag even bij hun geweest,pap was blij dat hij voorgoed thuis is Rianne succes en groetjes.harrie en Mia
  2. Angelique:
    5 april 2010
    Fijn dat alles zo goed is gegaan. Heel veel succes met alles en we wachten de berichten af.
    Groetjes Eric, Hans, Geert en Angelique
  3. Truus jansen:
    hoihoi
    ik had niet verwacht dat er zo snel een block zou zijn.ben blij dat je goed bent aangekomen. wacht vol spanning op de fotos
    heel veel groetjes truus
  4. ilonka manders:
    heey rianne

zo snel had ik nog geen verhaal verwacht haha
    maar je avontuur was begonnen op het moment dat je geland was.
    fijn dat de reis snel en goed verlopen is.
    ik wacht met spanning op de foto's en je verdere verhalen.

heel veel succes en vooral veel plezier

groetjes ilonka en hans
  5. Gertie:
    Heey Rianne.

Wat raar vrijdag nog bij Nelipak en nu al een heel verhaal van uit Suriname.
    Lekker warm lees ik , nou hier wil het nog niet zo met de warmte.
    Ik ben benieuwd naar je eerste foto´s.
    Groetjes uit Venray Gertie.
  6. Elles Van Berkel:
    Hey Rianne ,

Fijn dat alles zo goed is gegaan , ik had zo snel al niet een verhaal verwacht , wij wensen jou een super vakantie toe en succes .

Groetjes van Johan & Elles Doeiiii
  7. marieke:
    6 april 2010
    Gossie Rian, nu ben je er al en ikke maar met mijn behangetje bezig zijn.
    Wie zijn eigenlijk Whyboo Jellien en Annniek/
  8. Irene:
    Hoi Rianne,
    heerlijk dat het nu echt gaat beginnen voor je...heel spannend, maar ook heel stoer hoor....en in die jungle komt je Costa Rica ervaring natuurlijk heel goed van pas! Heel veel plezier daar..
    Groetjes Irene
  9. Gerlinde:
    Hoi Rianne,
    Wat leuk nu al een berichtje, veel succes met de kids
    geniet vooral van alle dingen die komen gaan

groetjes Gerlinde
  10. Lily:
    Hoi Rianne,
    Fijn dat alles goed gegaan is!Geniet nog van je vrije dagen en daarna veel werkplezier!!!
    Groetjes Lily en de rest!
  11. Rianne:
    7 april 2010
    Marieke: Wyboo is mijn begeleider in paamaribo van vrijwillig wereldwijd en /anniek en jellien zijn mijn huisgenoten. Maar ik dacht dat ik dat al eerder vermeld had in mijn verhaal.