aftellen, nog 2 nachtjes.....

2 april 2010 - Venray, Nederland

Hallo allemaal,

Ja nu gaat het echt bijna gebeuren. Vandaag had ik mijn voorlopige laatste werkdag bij nelipak, best raar is dat! Morgen nog even gezellig lunchen nu het hier nog kan, nog even de laatste boodschappen voor pap en mam,en nog even voor de laatste keer naar het ziekenhuis in Venlo.Want ook dat gaat voor de rest verleden tijd worden omdat pap zondag even een dagje naar huis mag en dan nog een nachtje terug moet. Maandagmorgen wou de neurologe hem nog even zien, maar daarna mag hij toch echt naar huis. Dat is ook voor mij een hele geruststelling om te horen, te weten dat het helemaal goed met hem gaat.

Mijn tas is (op enkele kleine dingen na) al helemaal gepakt, alleen de handbagage moet nog in een tas. De batterijen zijn opgeladen voor het fototoestel,en de eerste dingetjes voor malaria heb ik ook al genomen. Morgenavond krijg ik nog een telefoontje van de traveltaxi hoe laat ik zondagmorgen opgehaald wordt, maar ik vermoed rond 5.30 ergens kan iets eerder of iets later zijn. Want ik moet 3 uur van tevoren op schiphol zijn en mijn vlucht van Suriname Airways (SLM) zal vermoedelijk om 1100 vertrekken,tja afwijken kan dit natuurlijk altijd iets. Mijn vlucht duurt 9.30 uur en ik zal 15.30 plaatselijke tijd daar aankomen, maar voordat mijn bagage en alles er is zal het wel bijna 1800 uur zijn, tenslotte is het Suriname en gaat het een stuk rustiger allemaal daar als hier.Want dat heb ik vorige week bij het consulaat al kunnen merken, bijna 2 uur eer dat je je paspoort met visum terug hebt. Want eerst moet je een lotje trekken net als bij het postkantoor dan moet je vervolgens meer als een uur wachten, bijna 1,5 uur, dan mag je aan het loket komen, je online ingevulde inschrijfformulier inleveren met de nodige papieren en bewijzen(copieën)van het vrijwilligerswerk en je paspoort afgeven met een pasfoto, dan mag je 5 minuten wachten om even te betalen en vervolgens mag je nog een half uur wachten en dan krijg je eindelijk je paspoort terug met je visum erin. Nu moet ik wel zeggen dat ik dit de mooiste vind, die ik ooit heb gekregen, en ik heb er toch al enkele gehad. Deze is zelfs verzien van je eigen pasfoto.

Tja  lieve mensen dit zal toch echt de laatste blog zijn die ik vanuit Venray, of zelfs Nederland schrijf, want de volgende zal dan toch echt vanuit Paramaribo te Suriname komen.Ik wordt op Zanderij (het vliegveld in Paramaribo) opgehaald met een persoonlijk bordje met mijn naam er op en dan wordt ik naar het guesthouse gebracht waar Wyboo en Manu (mijn contactpersonen van vrijwilligwereldwijd in Suriname) mij  zullen opwachten. Mijn guesthouse ligt aan de dr. Sophie Redmondstraat, echt in het centrum, boven een winkel, ook wel "onze vlag" genoemd.En de volgende eerste 3 dagen mag ik mij een beetje oriënteren, daarna begint het werken voor mij in het weeshuis van tante Lotie, Nos Kasita.Mocht je mij echt dringend willen spreken dan ben ik te bereiken op mijn eigen mobile telefoon, 00597 er voor)en anders kan je ook contact opnemen met Wyboo: 00597-8536784of 00597-8187040 of Manu:005978538970 of 00597-8118545

Bedankt voor alle lieve woorden, aanmoedigingen, berichten, kaartjes e.d. die ik nog mocht ontvangen van jullie voor mijn vertrek en ik laat spoedig van mij horen. Heb zelfs al gehoord dat ik af en toe gebruik mag maken van de labtops van mijn huisgenoten. Dus het beste allemaal en tot de volgende keer....                      Liefs , Rianne

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerdy:
    Ja Rianne,

Nu gaat het echt gebeuren. Het grote avontuur. Was nog spannend of je wel kon/wilde gaan ivm met je pap. Maar gelukkig voor hem en jou gaat het alweer zo goed dat hij naar huis mag.

Wij wensen jou een fantastische reis en levenservaring toe. Hopelijk kun je er uit halen wat jij graag wil.

Ga ervan genieten meid. Nu lijkt het een hele periode dat je daar bent. Maar de tijd vliegt en voordat je het weet ben je weer terug in Nederland.

Groeten van Gerdy en de rest van de bubs
  2. Alex en Inge:
    Hoi Rianne,

Nu gaat het er eindelijk van komen.
    We wensen je een hele leuke en leerzame tijd daar in Suriname.
    Hopelijk is het voor jouw wat je er van verwacht.
    We horen wel hoe het je vergaat.
    Groetjes en tot over een week of tien.
  3. Joke:
    3 april 2010
    Fijn dat het beter gaat met je vader en je met een gerust hart naar Suriname kunt vertrekken. Heel veel plezier en pas goed op jezelf.
    Liefs Geert en Joke
  4. Vrijwillig Wereldwijd:
    Hallo Rianne,
    we wensen je ontzettend veel succes en plezier en gaan ervan uit dat je een goede en leuke tijd tegemoet gaat.
    We zullen je reisverhalen bijhouden.

Groeten,
    Pascal Sweet
    Vrijwillig Wereldwijd
  5. Annemiek Loenen:
    Hoi Rianne,

Wat spannend! wij wensen jou een leuke en leerzame tijd toe in Suriname. Geniet van het land en van je werk, Tot gauw.

Groetjes Annemiek John Angela en Danielle.
  6. Angelique:
    hoi Rianne
    Ik wil je ontzettend veel plezier wensen in Suriname.
    Het zal zeker een hele ervaring rijker worden.Ik zal je verslag ook blijven volgen Fijn dat het met je pap zo goed gaat. Kun je tenminste ook met een gerust hart gaan.
    Groetjes Angelique en de rest
  7. ilonka manders:
    hoi rianne

nou eindellijk is het dan zover....spannend.
    ik wil je een hele goede reis toewensen en dat je een verschrikkelijke leuke tijd hebt in suriname.
    ik ga zeker je verhalen volgen.
    nou meid....geniet ervan en ik zie je weer over 3 maanden.

take care... ilonka
  8. Ed en Henriette:
    Hey Rianne,

Allereerst een goede vlucht naar Suriname en voor daar een onvergetelijke tijd. Geniet er van.

Groetjes, Ed
  9. Truus jansen:
    Hoi Rianne
    Ik wens je een behouden vlucht en geniet daar van alles wat je ziet en doet.Ik wacht vol spanning op je volgende blog.
    Nauw ik zou zeggen tot de volgende keer en een dikke knuffel van Truus
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
  10. Mia:
    Hoi Rianne.
    Ik wil je toch nog even een goede reis toe wensen,en voor in Suriname heel veel succes.
    wij zullen goed voor je Pap zorgen,dat is voor jou ook al een zorg minder,we zullen wel snel wat van jou horen.
    Rianne heel veel groetjes
  11. Carien Dijsselblom:
    Hoi Rianne,
    Ik wil je heeeeeel veeeeeel succes wensen.
    Ik hoop dat je heel veel ervaring kunt opdoen
    Fijn dat Ome Gerard maandag naar huis mag.
    Ik volg je!
    Veel liefs
  12. marianne van den brink:
    Hallo Rian,
    Ik wens je mede namens bert een hele goede reis en een fijne tijd in Suriname. Het is een heerlijk land , dus geniet ervan. Het levenstempo is in die landen ook een beetje lager en dat is best fijn als het zo warm is. Groetjes, Marianne
  13. Jeanne Funcken:
    Hoi Rian,

Ik denk dat je al op weg bent naar je droom.
    Wens je vooral een mooie tijd daar en even je gedachten kunnen verzetten.
    Groetjes en tot binnenkort.
    Jeanne
  14. Lily:
    Hoi Rianne,
    Nu pas lees ik jouw mail,en jij zit in het vliegtuig!
    Geniet van deze reis en werk ze en PAS GOED op jezelf!!!!!!
    Maar dat had ik jouw al gezegd.(Sorry,ik zal het niet meer zeggen)
    Vele groetjes Lily,Sjak,Teun en Floor.
  15. Gertie:
    Heey Rianne,

Heel veel plezier en geniet er van.
    Ik blijf je verhaaltjes volgen.
    Groetjes Gertie
  16. Debby:
    5 april 2010
    Heey Rianne!!
    Heel erg veel plezier in Suriname! Geniet van de tijd daar en van alles wat je doet!
    Ik blijf je volgen op deze blog ;-)
    Groetjes Debby
  17. Toos en Piet:
    8 april 2010
    Hoi Rian
    We hopen dat je een goede reis hebt gehad en dat het daar is wat je er van had verwacht. We wensen jou het allerbeste en hopen dat je een hele ervaring rijker word.Het gaat met Pap ook goed,dus je kunt ervan gaan genieten. Het ga je goed de groeten.