relaxen in Bulgarije

27 augustus 2011 - Nesebar, Bulgarije

Hallo allemaal,

Donderdag ben ik dus samen met Marion vanuit schiphol om 1120 vertrokken naar Burgas in Bulgarije. Welleswaar was de gate wel veranderd in de tussentijd toen wij bij de gate aankwamen. We werden ineens omgeroepen en snaptte er niks van hadden geen gate verandering gehoord, maar verder ging alles goed en we stonden ook maar 2 gates verderop dus we waren er zo. Maar verder is de vlucht rustig verlopen en zij we om 1430 plaatselijke tijd hier aangekomen.(ned. tijd 1330) Toen op weg met de transfer van het vleigveld naar het hotel waar wij als laatste eruit mochten. Het hotel is goed. Even lekker gedouched en om 1830 zou Sander onze Gids komen vertellen wat we kunnen doen. daarna daar nog even wat gegeten bij het restaurantje en Sunny beach een beetje verkend. Naar het strand en de Boulevard gelopen en de bloemenstraat. Ziet er wel gezellig uit, veel jueugd maar er lopen ook wel ouderen rond dus we zijn echt niet de enige.

Vrijdag redelijk op tijd op gestaan en ontbeten bij het hotel. Daarna even rustig boven op het balkonnetje gezeten en even later zijn we lekker naar het strand gelopen waar we lekker op de strandbedjes gelegen hebben. tussendoor daar even geluncht bij een restaurantje en weer even nog terug naar ons plekje op het strand. Het is hier lekker warm rond de 28 graden, maar door het zachte windje wat er staat is het heel goed uit te houden, maar moet je dus wel goed opletten. Klein beetje rood geworden maar niet zo dat ik er last van heb, dit verkleurd ook vrij snel naar het bruin. Maar dat betekend dus wel goed smeren. Via een andere weg teruggelopen waardoor we even ver uit de richting leken te zitten, maar dat viel achteraf wel mee, en zo hebben we gelijk wat meer van de omgeving gezien. Om 1730 zou Sander bij ons hotel langskomen om door te nemen of welke trips we wilde doen. We gaan nu een Catamanrantripje op de zwarte zee den waarbij we een oud plaatsje Solopos aandoen, kunnen snorkelen en evt. dolfijnen kunnen zien bij goed geluk. Dit gaan we maandag overdag doen vanaf 830 uur tot laat in de middag en erachteraan hebben we een bulgaarse avond geboekt waar we ook heen gaan dus deze hele dag zitten we onder de pannen.Verder wilde we eigenlijk nog een trip doen naar het binenland maar daar moesten meerderen mensen voor zijn, en die waren er niet, dus die gaat helaas niet door. Maar daarvoor in de plaats gaan we zelf met de bus wel kijken of we Nessbar en/of Varna gaan verkennen.

Dus al met al vermaken we ons hier wel en is het echt een rustige vakantie. Maar dat is ook wel lekker en ook zeker goed, kan ik uitgerust aan de nieuwe start bij Elzenhorst beginnen.  Een nieuwe begin.. een ander leven, werken in de zorg.