koninginnedag

2 mei 2010 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal,

Koninginnedag is net iets anders gelopen dan ik dacht. Ik dacht dat ik 's middags naar Fort Zeelandia zou gaan met Ayan maar die had het te druk, kon absoluut niet bij het werk weg. Dus ik baalde als een stekker want ik had wel al die middag vrij gevraagd. En 's avonds ben ik met Jellien en Anniek eerst nog even wat gaan eten bij het vat. Daarna ben ik met Kirstie(mijn collega) naar Torarica gegaan waar de dijk kwam optreden. Ja je hoort het goed de dijk uit Nederland kwam hier een gratis optreden geven en daar wou ik natuurlijk wel bij zijn. Toen dit afgelopen was ben ik nog even met Kirstie naar La caff gegaan en rond 200 uur heb ik taxi genomen naar amaranta waar de Jellien en Anniek heen waren.

Zaterdag was het 1 mei, dag van de arbeid, dus iedereen was hier vrij. Ben even naar de waterkant gelopen om te kijken wat hier allemaal te doen was. Er stonden velen kraampjes, en 's middags zou hier een trim en looproute beginnen. Maar die heb ik weer "thuis" van het balkon af bekeken. Het waren velen lopers. Gisteravond om 1915 ben ik naar de Amaranta gegaan het internetcafe, hier was een karaokewedstrijd. Ik heb ook meegedaan, met het nummer Heaven van Bryan Adams. Heb  uiteindelijk geen prijzen behaald, maar dat mag de pret niet drukken, ik heb het toch maar mooi gedaan! Anniek zat wel in de prijzen, die heeft een cake gewonnen. Op het eind van de avond had ik het even niet zo lekker meer zitten, wil hier verder niet al te veel op de details ingaan, maar het gaat meer om mijn gevoel, heb wat hartezeer. Heb ook niet goed geslapen.

En vandaag voel ik me ook nog steeds een beetje leeg. Vandaag hebben we samen met Rodney Jellien naar Zanderij (het vliegveld) gebracht omdat zij vandaag weer naar huis ging. En nu zit ik hier dus weer een verhaaltje t typen, maar deze keer wordt het niet zo lang.

Tot de volgende keer weer.

Liefs, Rianne

1. Annette:
    2 mei 2010
    de dijk kwam optreden? wat leuk zeg!
    zo zie je maar weer nederland zo ver weg! maar toch weer zo dicht bij.

groetjes annette
  2. Gerdy:
    Hoi Rianne,

Heb tot nu toe elk bericht van jou wel gelezen, maar nog niet gereageert. Dus bij deze.
    Als ik jou verhaal zo lees is die vooral heel erg positief (nu misschien ietsie minder, maar toch.....)
    Je kan lekker werken met de kids en je houdt ook voldoende tijd over om van alles te gaan doen en te bekijken.
    Hoop voor jou dat je snel weer lekker in je vel zit en dat je alles kan doen en zien wat je van te voren bedacht had.

Werk ze nog met de kids en geniet hiervan meid.

Groetjes uit het koude (vandaag 11 graden) Ysselsteyn

Gerdy, Willian en alle meiden
  3. Truus jansen:
    3 mei 2010
    He Moppie wat lees ik tussen de regels door lijkt op een beetje heimwee of niet???????
    Ik zou zeggen meid zet hem op en geniet van alles wat je daar beleefd.
    Heel dikke knuffel Truus
  4. GERDA:
    Hallo meid.
    Ik heb je verslag weer gelezen.Koninginnedag zo ver weg vieren.Is wel heel apart.Ik vind het wel super hoe je daar alles beleefd.Alleen jammer dat je het soms moeilijk hebt,maar ik hoop dat je je er snel overheen kan zetten.We hebben dat allemaal wel eens,en dan maakt het niks uit waar je bent he,dat kun je niet uit kiezen.Morgen weer een nieuwe dag...Geniet nog lekker ,ik weet niet meer wanneer je weer thuis komt eigenlijk.Pak de mooie momenten die zijn er ook heeeeeeel veel met dat dankbare werk.En ook nog De DIJK gezien,geweldig.
    Nou Rianne hou je taai en ik volg alles van jou.Kusjes Gerda....
  5. Angelique:
    3 mei 2010
    alweer bijna een maand weg. hier lijkt die tijd echt om te vliegen. Hopenlijk voel je jezelf vlug weer beter. Ik vind het in elk geval elke keer weer leuk om je verslag te lezen.

Groetjes angelique en de rest
  6. Joke:
    3 mei 2010
    Hoi Rianne, niet te veel piekeren hoor, je bent maar even weg voor dat je het weet ben je weer terug. Bovendien regent het hier pijpestelen en is het hier maar 6 graden. De winterjas kan wel weer aan brrrrr. Koninginnedag helemaal veregent niets aan. Het is niet raar hoor dat je af en toe heimwee hebt je bent natuurlijk na een stress periode weg gegaan en nu je tot rust komt moet je dat allemaal maar even verwerken in je eentje zover weg van iedereen. Maar weet in gedachten zijn we bij je hoor! Probeer positief te blijven en te genieten.
    Liefs Geert en Joke
  7. marieke:
    3 mei 2010
    Ach Rian, we hebben allemaal fijne een rottige dagen, en als je 6 weken weg gaat heb je die daar ook. Alleen kun je dan niet terug vallen of je vrienden/familie.
    Mail je maar wat vaker met ons. Wij houden van je en horen graag dat het weer goed met je gaat!
  8. Thea Peters:
    Hoi Rianne,

Het is ondanks je dipje toch weer een mooi verhaal.
    Het is ook allemaal niet niks wat je in een korte tijd allemaal hebt meegemaakt.
    Maar vergeet niet te genieten,en laat die dip niet te lang duren,want dat zou zonde zijn.
    Kop op Rianne.
    Wat leuk voor je dat de dijk daar kwam optreden.
    Toch nog een beetje hollands.
    Gr. Thea Peters
  9. Marjo Hendrix:
    3 mei 2010
    Nou, dat je zelfs naar Suriname gaat om de Dijk te kunnen zien ;-)

Gelukkig lees ik dat je ondanks de soms moeilijkere momenten kunt genieten van de omgeving cultuur.
    Geniet er lekker van want voor je het weet zit je weer in het koude Nederland.
  10. Petra:
    5 mei 2010
    Ha Rianne,
    Iedereen heeft al zoveel moois geschreven ik heb er weinig aan toe te voegen. Dus geniet er de laatste weken nog van.
    Groetjes Petra