1e Bericht

21 november 2009 - Venray, Nederland

Hallo Allemaal,

Gisteren heb ik te horen gekregen dat ik voor de stichting Vrijwillig Wereldwijd naar Suriname mag gaan. De invulling van het hoe en wat hoor in terzijnertijd maar zo spoedig mogelijk.

Ik ga daar in ieder geval 6 of 7 weken werken in een kindertehuis, in welk district hoor ik ook nog.en daar plak ik dan zelf nog een paar weken vakantie achteraan. De bedoeling is dat ik rond 4 april 2010 vertrek en rond 10/11 juni 2010 terug kom.

Velen zullen zich nu wel afvragen: Hoe doe je dat dan? Neem je zo maar ontslag? Nee, zo roekeloos ben ik nu ook weer niet. Ik neem al mijn vakantiedagen op in die periode en evt. een week onbetaald verlof, die dan meteen van mijn vakantiegeld afgaat, dus dan merk ik er op mijn loontje niks van. Maar dit is een ideaal opstapje naar een volgend plan om evt werken en leren te combineren met een andere baan richting pedagogisch werk of activiteitenbegeleiding. Het is toch een mooie aantekening op mijn CV. En bovendien staat Vrijwillig wereldwijd in contact met Calibris, een kenniscentrum die werkplaatsen aanbied voor leerbedrijven in zorg, welzijn en sport.

Zodra ik iets meer weet houd ik jullie daar uiteraard van op de hoogte. Als je de aanmeldingslink gebruikt die ik jullie stuur, dan krijg je iedere keer automatisch een mailtje als ik een bericht op dit blog geplaatst heb.

Tot de volgende keer,

Liefs, Rianne

1. John van soest:
    21 november 2009
    Ha Rianne, dat is zeer goed nieuws! Ik wens jou heel veel succes! Geniet van deze mooie ervaring!

Groetjes John.
  2. ilonka manders:
    heey rianne
    van harte... eindelijk krijg je de kans om te doen wat je al heel lang wil.
    ik wil je dan ook heel veel succes toewensen, en ik kijk uit naar je verhalen.
    groetjes...
  3. Jeanne Funcken:
    Hoi Rianne,
    Mooi om te lezen dat je het lef hebt om gewoon te doen wat je graag wilt. Het zal een mooie ervaring zijn voor je verdere leven.
    Groetjes, ik blijf je volgen.
    JEANNE
  4. Alex en Inge:
    Hoi Rianne,
    Wat leuk dat je nu eindelijk kunt gaan doen wat je echt graag wilt.
    Wij hopen dat je een leuke tijd hebt daar.
    En geniet er maar goed van.
    Groetjes.......
  5. Ed en Henriette:
    21 november 2009
    Succes met de voorbereidingen nu en veel plezier straks in Suriname.
  6. Petra:
    Kei leuk !
    We houden de berichten in de gaten
    Groetjes Petra
  7. Gerdy:
    22 november 2009
    Hoi Rianne.

Vind het echt een super initiatief van je. Geniet er zoveel mogelijk van.
  8. Annette:
    hoi rianne
    ik wist wel dat je plannen had.
    maar dit had ik niet verwacht.
    althans niet dat je dit zou gaan doen.
    maar dat komt ook dat ik nu veel dingen mis,
    nu ik thuis ben.
    ik vind het wel goed dat je het doet en durft.
    veel sukses

doei annette
  9. Lily:
    Hoi Rianne,
    Ik vind dat je het goed opgelost hebt door je vakantie en een week onbetaald verlof te pakken,zo kun je inderdaad kijken of het iets voor jouw is,en een lekkere vak er nog achteraan,leuk!
    Ga maar gauw alles regelen want april is zo hier!
    Groetjes!!!!!
  10. marleen:
    Hoi Rianne

Wat 'n grote uitdaging ga je aan. Super!!!
    Ik wist wel dat je naar iets op zoek was, maar dit had ik niet verwacht.
    Heel veel succes met de voorbereiding richting Suriname.

Groetjes en tot hoors
  11. anja:
    25 november 2009
    He rianne. Kei leuk voor je.
    Weer nieuwe ervaringen er bij in je leven.
    Het duurt nog even maar dan ben je er ook helemaal klaar voor dat weet ik zeker.
    Ik zal je volgen op je blog.